۱۳۸۸ خرداد ۷, پنجشنبه

70000 تومان و یا شرکت مردم در سهام نفت کروبی

آقای کروبی در شعا رهای انتخاباتیش بیان کرده اند که اگر رئیس جمهور شوم ، به هر نفر 70000 تومان می می دهم و یا مردم را در نفت شریک می کنم .
بله این حرف بسیار بعید و نا مربوط به نظر می رسد ؛ شاید بگوییم عملی شدن آ ن در حد صفر است ! زیرا که: از زمان ملی شدن نفت توسط - مرحوم مصدق - به ظاهر این بود که نفت سر سفره ی مردم می آید و مردم در آن ذینفع می شوند ؛گواینکه از کیسه ی شرکت های خارجی و اشخاص کذایی بدر می آید و به جیب مردم می ریزد؟! ولی اگرتاریخ را خوب دقت کنیم و فراموشی تاریخی نداشته باشیم ، می بینیم که هر گز اینگونه نبوده و تنها نفت دولتی شده و در دست دولت مردان قرار داشته است و جالب این است که حتی در خرج پول آن و یا هرگونه منفعت آن از مردم نظری خواسته نشده است . به همین دلیل می گویند هزاران دلار نفتی گم شده است ؟! به خاطر دارم که در زمان اول انقلاب گفتند :مبلغ بزرگی مفقود شده است که گویا آقای رفسنجانی مرحوم آیت الله خمینی را متقاعد کرد که در مصلحت نظام خرج شده است ؟! همین امروز هم می گویند : " مبلغ هنگفتی از دلار های نفتی مفقود شده است ؟! و این غیر از خمس آن است ؟ و هیچ کس هم پاسخگو نیست ؟!
حال آنچه آقای کروبی می گوید غیر قابل هضم است . چونکه تا رهبری هستند به آقای کروبی ربطی ندارد ولو رئس جمهور شود؟!
اما در حقیت این حرف آقای کروبی یک امر نا معقولی به نظر نمی رسد و شاید بگوییم پس از سالها نفت، ملی می شود . یعنی مردم درنفت شریک شوند و بتوانند روی آن تصمیم بگیرند ، بدین معنا که اگر قرار است سرمایه گذاری شود و یا کارهای عمرانی انجام گیرد و یا هر امر دیگری؛ مردم در جریان آن باشند ویا یه مردم نوضیح داده شود که کجا مصرف شده است .
البته آقای کروبی دیکته نوشته و غلط های فراوانی در کارنامه ی وی ثبت و ضبط شده است ولی یکی به دلیل شفافیت فعلیش ودیگربه جهت ضربات مهلک دوستانش- که بسیار برای آنان مایه گذاشته - ولی نا جوانمردانه برابرش صف کشیده اند ؛متنبه شده و فهمیده که باید با مردم شفاف باشد ؛ که تنها نفعش در همین است و بس . نبایداز دیده پنهان کنیم که افراد قدرتمندی هم با او هستند.
قدر مسلم نباید فراموش کنیم که اگر آقای کروبی رای هم بیاورد، نیاورده است!!!! زیرا منفعت طلبان- آه-! ببخشید اصلاح طلبان بویژه خاتمی –قیم دوم مردم - بهزاد نبوی چریک پیر؛ رفسنجانی، زندانی رهایی یافته – و..... میر حسین موسوی نژاد را پشتیبانی می کنند ؟!
از همه گذشته نظر ولایت مطلقه روی احمدی نژاد است ؟! لذاآقای کروبی در این انتخابات بعد از انتصابات جایی ندارد . فکر نان کن که خربزه آب است.

هیچ نظری موجود نیست: