۱۳۸۷ تیر ۱۴, جمعه

خوشبخت ترین مردم جهان

اخیرا پژ وهشگران نظر، سنجی مردم کشور کانادا را یکی از مردم ها ی خوشبخت جهان بعد از دانمارک معرفی کرده است . جالب آنکه آمریکا در رده ی شانزدهم قرار دارد.
کانادا از نظر وسعت نیز از کشورهای وسیع جهان بشمار می آید . واز جهت سرمایه نیز از کشورهای رده بالا به حساب می آید . البته تا آنجا که ما شنیدیم .
اما بواقع خوشبختی در جیست ؟
لابد قانون و قانون مداری، تدوین قوانین مطابق با منافع و مصلحت مردم، انتخاب شیوه ی زندگی ، نظم و انظبات اجتماعی،مردمی دانا و قانع ، عدم خیانت به یکدیگر، آزادی فردی و رفاه معیشتی، احترام به حقوق همدیگر، فرهنگی فرهیخنه و وارسته ، نظامی دلخواه و کار آمد در منافع مردم ، نظام قضایی مستقل و مساوات گستر، کارگزاران مردمی و مصلح ووووهمه و همه در خوشبختی یک نظام و مردم دخالت دارد که اگر نگوییم علت وعلل است ولی به یقین علت تامه است.
اما کشور عزیز ما ایران کجای کار است ؟!
ما معتقدیم که مسلمانیم و اسلام اکمل ادیان و دستوراتش انسان را به فلاح و رستگاری که همانا خوشبختی است می رساند . بویژه که الان دست اند کاران ایران همین پیام آوران و روحانیون هستند که مروج و مبلغ همین دستوراتند. پس به یقین همین دستورات را ترویج می کنند و ما باید خوشبخت ترین مردم جهان باشیم ؟!
حال اگر خوشبختی همین است که در ایران حاکم است که دست مریزا و خسته نباشید ، و نتیجه آن است که کشور های مدعی یا دروغ می گویند و یا واقعا خوشبختی آنان غیر از خوشبختی ما است و ما آن را خوشبختی نمی دانیم و خوشبختی ما درست است ؟! که در این صورت باید افراد منصف و بی غرض و مرض قضاوت کنند .
و اگر کمترین شکی در این باره داریم ( البته نعوذا باالله) پس یاید یا به دستورات شک کنیم که باز (نعوذا باالله) و اگر به دستورات شک نکنیم باید به مروجین شک کنیم که باز هم (نعوذا باالله)
پس به هیچ کجا شک نمی کنیم و خودمان را راحت می گذاریم اگر راحتمان بگذارند؟! اصلا ما چکار به دنیا داریم که چطورند ؟! نعوذا باالله

هیچ نظری موجود نیست: